Pre realitných maklérov alebo pre predávajúcich bytu v pôvodnom stave:

Máte predávajúcich klientov alebo sám ste vlastníkom bytu v pôvodnom stave? V inzerátoch sa píše: „…byt sa predáva v stave ideálnom na kompletnú rekonštrukciu podľa prianí nového majiteľa“.  Kupujúci pripravený na rekonštrukciu sa príde pozrieť na pôvodný stav. Často krát má však problém dýchať zatuchnutý vzduch v byte a pod nánosom vecí rozoznať, v akej miestnosti sa práve nachádza. Šanca tvorivo pracovať s predstavami ako byt vhodne prestavať je malá. Ani dokonalý home-staging, teda dokonale upravený a nadekorovaný byt, mu o potenciáli rekonštrukcie veľa nenapovie. Záujemca z obhliadky odíde so záverom: „hm…ten byt mi nevyhovuje, s ním sa aj tak nič robiť nedá“.

V klasickom prípade sa byt nakoniec predá. Kupujúcemu sa podarí vydobiť si zľavičku vo výške pár tisíc eur – veď za „tú dieru“. Následne si byt prestavia podľa svojich predstáv. Čo-to si sa na byte zmení, obyčajne prekročí aj rozpočet na rekonštrukciu, ale o využití potenciálu jeho vlastného bytu vo svoj prospech ani len netuší. A tak sa končí príbeh ďalšieho ešte voňajúceho zrekonštruovaného bytu bez nápadu a bez duše.

No mali by ste na mojom mieste to srdce škicnúť majiteľovi návrh: „Hej, Ty! Prečo si to nespravil takto???“

Preto roky volám a prosím: Predaj byt s nápadom a zarob!

Doprajte si investíciu do projektu súčasného stavu a návrhu možnej rekonštrukcie v 2-3 alternatívach. To, ako si budúci kupujúci prestavia byt síce dopredu uhádnuť nemôžeme, ale stále môžme už pri predaji bytu prezentovať viac rôznorodých typov následnej rekonštrukcie. Ukážeme tak, čo sa s bytom dá robiť a ako sa dá funkčne využiť. Takto oslovíme širší okruh kupujúcich pripravených na rekonštrukciu.

Názorný príklad úpravy toho, čo klienti hľadajú: Bezdetný pár uprednostní 52 m2 luxusného priestranného 2-izbového bytu s otvorenou obytnou zónou, zatiaľ čo mladá rodinka s dieťaťom ho kúpi, len ak sa tam okrem spálne zmestí hoc aj malá detská izbička.

Keď príde na finálne dolaďovanie ceny za predávaný byt, predávajúci si je plne vedomý, že síce predáva „zatuchlú dieru“ ale s potenciálom „zlatého vajca“. S týmto sebavedomím do zľavy nepôjde. Ušetrí si tak pár tisíc eur a zrejme aj pár mesiacov čakania na dobrého kupujúceho,

….pretože predával byt s nápadom :).